“APRENDER EN LIBERTAD” - PETER GRAY II

Bona tarda, 

Estem tota la família passant el pont en una trobada de famílies en ruta, en un càmping molt recomanable per famílies ja que hi ha moltes coses per nens, des d’una granja d’animals, fins a una zona molt gran d’esbarjo i molta natura, arbres fruiters, moltes flors (molt boniques per cert en aquesta època), un petit llac amb granotes i peixos...etc.
Aquí us deixo la web del lloc: 

També el link a la pàgina web de la gent de “famílies en ruta” a qui nosaltres seguim des de fa temps i ens aporten molta informació sobre: ¿com i a on viatjar amb nens?, educació en ruta, i moltes coses més interessants per les famílies. 

D’altra banda vaig avançant en la lectura del llibre “APRENDER EN LIBERTAD, Como recuperar nuestro instinto de juego para transformar la educación - Peter Gray” i vaig extraient conceptes bàsics, que més tard ens ajudaran a comprendre el sentit d’aprendre en llibertat. 

JOC LLIURE
El joc lliure només es dona quan les nenes i els nens tenen la llibertat de posar les seves pròpies normes de joc. 

És l’única manera de desenvolupar-se i d’aprendre a resoldre problemes, superar pors, i a controlar la seva vida amb total llibertat. 

Aquesta llibertat s’ha anat perdent a mesura que la societat ha anat avançant, dic avançant però en aquest cas hauria de dir endarrerint. Ja que fa milers i milers d’anys els nens dels nostres avantpassats els caçadors - recol·lectors vivien jugant.

Sense aquesta llibertat les nenes i els nens pateixen, ja que están genèticament preparats per explorar per si sols sense dependre dels adults. 

A diferencia del joc estructurat on les nenes i els nens s’han de sotmetre a unes normes establertes i és l’adult qui decideix la duració, el lloc, l’estructura del joc. L’adult, en el joc lliure ha d’adoptar una postura de mantenir-se al marge, màxim hauria d’estar-hi només com un observador.

Avui en dia, sobretot a les ciutats és més difícil que les nenes i els nens puguin gaudir del joc lliure. En general el fet d’escolaritzar-los, i en algunes ocasions com més temps passin a l’escola millor, afegint extraescolars, ja que es fa difícil compaginar vida laboral per fer front a les obligacions econòmiques amb la maternitat i paternitat, fa que en nom de l’educació estem privant als nens del temps necessari per aprendre en llibertat. I per d’altra banda, donat pels perills de les ciutats i llocs on vivim, buscant la seva seguretat els privem de la llibertat que necessiten per desenvolupar la confiança, vèncer les seves pors, superar obstacles i assolir els reptes naturals que se'ls hi presenten.

Us poso una foto on es practicava el joc lliure, ara bé, com a pares i mares hem de saber mantenir-nos al marge i per sort avui en dia, existeixen les rentadores i no em de rentar la roba a mà! ;-)



Comentaris

  1. Moltes vegades la part més difícil és la de saber mantenir-nos al marge però un cop aconseguit.. Les cares de felicitat no tenen preu!!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

VISITA A L’ESCOLA EL ROURE: Us presentem una de les escoles més representatives de l’educació lliure que hem visitat.

VISITA A ESCOLA DE MURA (MOIANES-PONENT)

VISITA A L’ESCOLA NOU DE QUART (9d4t)