Ja som 4. Experiència d’una lactància en tàndem.

Hola! Com esteu?



Reprenem el nostre blog, després d’uns mesos sense escriure, ja que tenim encara alguns articles de escoles que hem visitat que no us hem compartit. Arribaràn, us ho prometo! 
Ens hem permès uns mesos de “vacanses” ja que hem estat embarassats i em tingut un germanet. Per tant, ja som 4 i estem fent lactància en tàndem. Per això us presento: els mites de la lactància en tàndem. Coses que jo em plantejava o havia escoltat mentre estava embarassada tot i que estava decidida, de totes maneres a fer tàndem. Perquè la meva filla que tenia 2 anys i 4 mesos quan va néixer el meu fill, li encanta la teta!. Penso que s’estima tant al seu germà, el cuida moltíssim i em diu “mama plora perquè vol teta, dona-li teta” gràcies a que ella continua tenint la seva teta. Del contrari penso que no estaria tant contenta de l’arribada del seu germanet, no em sembla que tingui molts de gels, de moment, però amb tres mesos que té el germanet, no se com anirà, ho deixarem per un altre article. Ara per ara, cadascú té la seva teta, a vegades em pregunta: “aquesta és la meva i aquesta la del meu germanet”, jo li dic que si. A vegades veu que el germanet mama de la seva, i em pregunta: “perquè mama de la meva teta?”, jo li dic: li deixes una mica? I sempre em diu que si. Tot una aventura fer tàndem, molt divertit, també molt cansant, no us ho negaré! Tinc molta gana, menjo gairebé el doble del que menjaria normalment i prenc vitamines! 

Els mites:

No es pot donar pit mentre estàs embarassada: si es pot, hi ha moments, més aviat o més tard en funció de cada dona. que fa mal, els pits están més sensibles. El mal, com sabeu és relatiu, a mi me’n feia, però era suportable. Hem compensava no perdre aquests moments amb la meva filla i sobretot saber que és molt bó per la seva salut. És veritat que vaig fer que durant la nit el meu marit es poses en mig, em feia de barrera. Si, literalment, tot i que de vegades li passaven per sobre. Amb el cansament del embaràs era molt esgotador si tenia que donar-li pit durant la nit. La meva filla, no li agradava es clar, ella me’n demanava, i es despertava i venia com una bala cap a mi, saltant per sobre del seu pare. Però si amb alguna cosa son experts els nens és amb adaptar-se a la situacions, per tant es va adaptar. 

No surt llet durant embaràs: La llet també s’adapta, el cos humà és savi i en funció del que mama el nen, les hormones que treballen per produir la llet, en produeixen més o menys. També penso que encara que en el meu cas, una part va ser perquè la meva filla mamava menys, cap a mitjans del segon trimestre i ja durant al tercer, jo li preguntava a la meva filla, Surt llet? Perquè tenia la sensació que en produïa poca quantitat i efectivament ella em deia: “en surt molt poca”. 

Si la llet s’adapta a la edat del nen, que passa quan mamen dos de diferents edats? Doncs que el cos humà de nou, és savi i s’adapta evidentment al més petit, que és el que més ho necessita. Per tant, just després del part surt calostre. Si calostre! Com si s’iniciés el cicle de nou. Per aixó la meva filla de 2 anys i 4 mesos es posava les botes els primers dies, tenia molta llet i boníssima!! Tinc una anècdota sobre això, la meva filla va agafar un refredat, dels que haurien de durar mínim una setmana, i mamant normalment, va passar d’un dia estar xafadíssima, al dia següent estar perfecte. No tinc manera de provar “científicament” que va ser per les defenses que li proporcionen la llet materna…però, que en penseu? 

Risc de part prematur: és veritat que l’oxitocina fa que la llet «baixi» fins a la cambra d'acumulació, des de la qual es pot extreure mitjançant succió en els mugrons. I en el part també l'oxitocina és important per a la dilatació cervical abans del naixement i provoca contraccions durant la segona i la tercera etapes del part. I que serveix per la preparació de les neurones fetals per al part. L'oxitocina materna travessa la placenta i arriba al cervell del fetus, on indueix una commutació en l'acció del neurotransmissor GABA, que passa de l'estat excitador a l'estat inhibidor de les neurones corticals fetals. Això «silencia» el cervell del fetus durant el part i en redueix la vulnerabilitat a la hipòxia. Però també s'allibera oxitocina al torrent sanguini durant l'orgasme, tant en mascles com en femelles. En els mascles l'oxitocina pot facilitar el transport de l'esperma durant l'ejaculació
I penso jo: oi que no ens prohibeixen el sexe durant l’embaràs?.En aquest tema us he afegit informació de la Wikipedia que jo mateixa vaig buscar per mi i vaig raonar. 
El meu raonament va ser el següent: tot i que està clar que cada cos és diferent, per això cada embaràs és diferent i per això avui en dia els ginecòlegs ens fan tants de controls, i hem de confiar en que si en algun moment hi ha risc, potser ens prohibirien el sexe, i si fes falta l’alletament. Ara bé, sota la meva experiència que ho he viscut només una vegada, segueixo pensant amb això com un mite i em pot més la força de l’alletament i l’amor bidireccional que es desprèn en aquest acte.

Si algu té algun altre mite o algun dubte per afegir, en parlem! Escriviu un comentari si-us-plau! I gràcies!


Un abraçada i fins aviat!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

VISITA A L’ESCOLA EL ROURE: Us presentem una de les escoles més representatives de l’educació lliure que hem visitat.

VISITA A ESCOLA DE MURA (MOIANES-PONENT)

VISITA A L’ESCOLA NOU DE QUART (9d4t)